Hvad koster det at gå på friskole?

Priser for skoleåret 2024/25 per måned

1 barn2 børn3 børn
Skolepenge1.750 kr2.625 kr3.210 kr
SFO825 kr1.240 kr1.515 kr
Kostordning700 kr1.400 kr2.100 kr

Tilmelding til ventelisten

Du kan skrive dit barn op til en plads ved at udfylde en foreløbig tilmelding. Det koster 100 kroner årligt at stå på ventelisten. Pengene opkræves i november. Pengene tilbagebetales, hvis dit barn ikke tilbydes en plads på Åskolen.

Indbetales de 100 kroner ikke, står dit barn ikke længere på venteliste til en plads på Åskolen.

Indmeldelsesgebyr

Ved optagelse indbetales et indmeldelsesgebyr på 1.500 kroner.

Ved samtidig indmeldelse af tvillinger betales 2.250 kroner.

Link til foreløbig tilmelding

Friplads

Muligheden for at opnå tilskud til skolepengene er afhængig af din indtægt. På Fordelingssekretariatets hjemmeside kan du se, hvor meget hver husstand må tjene for at få tilskud.

Du skal inden sommerferien huske at aflevere en ansøgning om fripladstilskud sammen med en kopi af din årsopgørelse fra SKAT, hvis tilskuddet skal modregnes fra skoleårets start.

Fordelingssekretariatet beregner først tilskuddet i december måned, og Åskolen kan ikke hente jeres indkomstoplysninger. Derfor skal I vedlægge den seneste årsopgørelse.

Udmeldelse

Ønsker I at udmelde jeres barn, sender I en mail til skolens kontor på aaskolen@aaskolen.dk. I betaler skolepenge for den måned, hvori sidste skoledag ligger, plus en måned.