Information

Denne side opfylder Åskolens lovpligtige oplysninger om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelsen.

Åskolens Værdigrundlag

Værdigrundlag

Åskolens værdier består af fire søjler: Glæde, læring, fællesskab og motivation. Åskolens værdigrundlag

Åskolen - Friskolen i Hørning - vedtægter

Vedtægter

Vedtægter for den selvejende og kombinerede undervisningsinstitution Åskolen – Friskolen i Hørning og Efterskolen Ådalen.
Åskolens vedtægter (pdf)

Bestyrelse Åskolen

Bestyrelse

Åskolen og Efterskolen Ådalen har en fælles bestyrelse, der består af syv medlemmer. Åskolens bestyrelse

Mobilfri skole

Mobil- og skærmpolitik

Fællesskabet udvikler sig, når skolen opbevarer telefonerne. Derfor er Åskolen mobilfri skole.

antimobbepolitik

Antimobbestrategi

Det er et fælles ansvar for lærere, pædagoger, forældre, børn og skoleledelse at arbejde bevidst for, at ingen bliver mobbet og at skolen er et rart sted at være. Åskolens Antimobbestrategi

Evaluering på Åskolen

Evaluering

På Åskolen er evaluering et pædagogisk redskab for udvikling. Vi evaluerer for at blive klogere på vores praksis og for at skabe positive forandringer. Åskolens Evalueringskultur

Bålhytte i Byparken

Byparken omkring Åskolen er etableret i samarbejde med sponsorer.

Persondatapllitik

Persondatapolitik

Her kan du se hvilke personoplysninger, Åskolen indsamler.

Persondatapolitik

Konklusion på Undervisningsministeriets tilsynsrapport for skoleåret 2023/24

“Åskolen ER nogle dejlige elever og dygtige lærere. Det er kendetegnende, at jeg i alle timer har mødt meget venlige, imødekommende og engagerede lærere, som samtidig var velforberedte. Timerne har gennemgående været spændende og er blevet afviklet på en god måde. Eleverne/børnene har været meget tillidsfulde og åbne overfor nye indtryk. Det har været let for den tilsynsførende at få en god snak med børnene, der altid var imødekommende og venlige. Eleverne har gode og tillidsfulde relationer indbyrdes og i forhold til lærerne. Stemningen har i samtlige lektioner været god. Stemningen på skolen er god. Det er tydeligt, at børnene holder af deres skole.”

Se hele Undervisningsministeriets tilsynserklæring for skoleåret 2023-24 (pdf)